הבעיה המבנית של בנינים משותפים בחורף- ואיך פותרים אותה

אם אתם גרים בבניין משותף ודאי שמתם לב למצב שאתם נכנסים למקלחת בידיעה שכל היום הייתה שמש חזקה ואמורים להיות לכם מים חמים, אך המים החמים מתרכזים בחמש הדקות הראשונות ואז בכל דקה אתם מרגישים שהמים הופכים להיות קרים יותר ויותר. אז כדאי שתדעו כי מדובר בבעיה מבנית מוכרת בבניינים משותפים ועליה נדבר בכתבה הבאה.

 

מהי הבעיה המבנית של בנינים משותפים?

הבניינים של פעם היו בניינים של שלוש עד ארבע קומות ובכל קומה שתי דירות. בבניינים אלו גג הבניין אפשר להניח על הגג מכל דוד וקולטנים פרטיים עבור כל דירה. כיום, הבניינים מונים לפחות שבע קומות במקרה הנמוך ובמקרים אחרים מדובר בגורדי שחקים. במצב כזה גג הבניין קטן מלהכיל דוד פרטי עבור כל דייר ולכן יצרו במקום דודים פרטיים מערכת משותפת.

במערכת משותפת גם הקולטנים וגם הצינורות משותפים לכל דיירי הבניין יחד והם מחוברים אל מכלים קטנים שנמצאים בקירוב לכל דירה. מערכת הצינורות שמשותפת לכל הדיירים מייצרת תקלה מבנית שבה אין הפרדה בין הצינורות המשותפים למכלים וזאת על מנת שיכנסו מים חמים שהתחממו מהשמש לכל דייר.

חשוב לציין שהמים החמים שייכים לכל דיירי הבניין כך שאם השכן שלכם מתקלח לפניכם, הוא יקבל את מרבית המים החמים ואתם תתחילו להרגיש שהמים נגמרים לכם באמצע המקלחת. רוב האנשים יחשבו שמדובר במצב שבו דוד השמש לא מחמם ויזמינו איש מקצוע לפתור את התקלה, אך לא מדובר בתקלה ויש לפתור אותה בדרך אחרת.

 

פתרון מהפכני לבעיה המבנית

אז כמו שאתם מבינים קיימת כאן תקלה מבנית שלא ניתן לפתור אותה בעזרת שינוי המערכת, אך כן ניתן לפתור אותה בעזרת מערכת חדשנית ומהפכנית של חברת לפיד. חברת לפיד שעוסקת בהתקנת מערכות דודים ומערכות סולאריות הבינה היטב כי מדובר בבעיה שיש למצוא לה פתרון.

לשם כך הם בנו את מערכת הפקחום שיודעת לייצר שסתום חשמלי בין הדודים הפרטיים לבין מערכת הצינורות המשותפת ורק במצבים שבהם מיכל המים של הדיירים הוא חם. בצורה כזו המים החמים לא מתערבבים עם מים קרים וגם לא הולכים אל השכנים ואתם יכולים להשתמש במלוא המים החמים שהגיעו אל המכל שלכם.

 

טיפות גשם
הבעיה המבנית של בנינים משותפים בחימום המקלחת בחורף

 

מצבים נוספים שבהם דוד שמש לא מחמם

דוד שמש לא מחמם יכול להתרחש גם במצבים של תקלה אמיתית. ברוב המקרים, הסיבה לתקלה היא הצטברות אבנית על חלקים מסוימים של הדוד כמו הקולטנים או גוף חימום. כאשר האבנית היא על הקולטנים, נמנעת כניסה של שמש ולכן הדוד לא מחמם. כאשר האבנית מצטברת על גוף החימום, היא גורמת לו לעבוד קשה עד למצב שהוא נשרף ולא מחמם את המים.

כדי לפתור את התקלה הזו יש להתקשר לאיש דודים ולבצע בדיקה. במידה והבדיקה יצאה תקינה, כנראה שהתקלה טמונה בבעיה מבנית שהצגנו קודם. במצב כזה כל שעליכם לעשות הוא להתקשר לחברת לפיד ולהזמין את מערכת הפקחום.

דילוג לתוכן